‘n Doelbewuste leefruimte vir ons skool
Kanton, ‘n trotse vennoot van Gimnasium Pretoria, is ‘n eiendomsontwikkelaar wat ‘n multi-dissiplinêre benadering volg in die ontwerp van leerruimtes.
Hul werk gaan verder as net geboue oprig; hulle verstaan die filosofiese grondslag van ontwikkeling en die behoeftes van die gemeenskap waarvoor hulle ontwerp. Vir Kanton gaan dit oor die vergestalting van ‘n gemeenskap se identiteit en waardes in die strukture wat hulle skep. Hulle sien hulself as ‘n brugbouer tussen die verwagtinge van die gemeenskap en die fisiese ruimte wat daardie verwagtinge weerspieël.
Die krag van argitektuur om identiteit te vorm
Argitektuur is meer as net bakstene en sement; dit dra ‘n filosofiese boodskap oor wat belangrik is vir ‘n gemeenskap.
Francois van Vuuren, direkteur van eiendomme by Kanton, het in sy toespraak verwys na die Sewe Susters geboue wat Joseph Stalin in Moskou laat bou het om die Russiese identiteit te vergestalt. Een van hierdie geboue is die beroemde Moskou Universiteit. Hierdie strukture was ontwerp om ‘n spesifieke filosofiese grondslag en kulturele identiteit te kommunikeer.
Op dieselfde wyse het Peterhouse in Cambridge ‘n unieke argitektoniese benadering gevolg deur ‘n ontwerp te skep wat die gemeenskap beskerm teen die invloede van buite. In teenstelling hiermee het universiteite in die Nuwe Wêreld van Amerika ‘n meer oop lewensbeskouing en verwelkomende omgewing probeer skep.
Die rol van skoolontwerp in gemeenskapsvorming
Elke kollege of universiteit se ontwerp kommunikeer iets aan sy leerders en die breër gemeenskap.
Sol-Tech, ‘n ander instelling onder Kanton se ontwerp, het ‘n menswaardige en ontvanklike ontwerp wat deur leerders geloof is. Net so moet ‘n skool se ontwerp die kultuur en filosofie van die gemeenskap en hul waardes reflekteer.
Francois het verduidelik dat die ontwerp van Gimnasium Pretoria daarop gemik is om die onderwysfilosofie van die skool te ondersteun. Ons moet ons afvra: Wat kommunikeer die fasiliteit aan sy leerders en personeel? ‘n Skool se ontwerp moet die identiteit, veiligheid en positiewe ervarings van sy gemeenskap bevorder, soos die ervarings wat Francois onthou van sy ouma en oupa se huis.
Die invloed van argitektuur op menslike ervaring
Francois het benadruk hoe belangrik die omgewingsbelewenis in ons vormingsjare is.
Die ruimte waarin ons grootword, het ‘n blywende impak op ons menswees en herinneringe. Argitektuur het nie net ‘n fisiese nie, maar ook ‘n sielkundige invloed op die mense wat dit gebruik. Dit is belangrik dat die ontwerp van ‘n skool die kulturele en pedagogiese behoeftes van sy gemeenskap weerspieël, soos byvoorbeeld, die gebruik van stoepe vir kuier en leer.
Kernaspekte van Gimnasium se ontwerpbenadering
Gimnasium Pretoria se ontwerp is gegrond op spesifieke oorwegings wat bedoel is om die leerders en onderwysers se ervaring te verryk.
Francois het ‘n paar van hierdie kernaspekte gedeel:
- ‘n Fokus op die verwondering oor die skepping en die ware en die skone wat God se werk weerspieël.
- Die vorming van gemeenskapsburgers wat ‘n bydrae tot die samelewing lewer.
- Die skep van leerruimtes wat die volle potensiaal van onderwysers en leerders kan ontsluit.
- Aanpasbare en innoverende ruimtes wat voorsiening maak vir verskillende leerstyle en behoeftes.
- Die fasilitering van betekenisvolle ervarings wat leerders help om deel te voel van ‘n gemeenskap.
Sluit aan by die gesprek
Francois van Vuuren se toespraak het diep insigte gebied oor hoe die ontwerp van ‘n skool nie net funksioneel moet wees nie, maar ook filosofies en gemeenskapsgerig.
Om meer te leer oor sy visie en die gedagtes agter Gimnasium Pretoria se ontwerp, nooi ons jou uit om die volledige video van sy toespraak te kyk.
Ontdek hoe Gimnasium Pretoria se unieke benadering tot skoolontwerp ‘n ruimte skep waar leerders kan floreer.