Die profiel van die kind: Vaardighede en waardes vir ‘n veranderende wêreld

Geskryf deur Johan Koekemoer

In ‘n tyd waar die golwe van globalisering onophoudelik teen die mure van ons gemeenskappe breuk, staan onderwysinstellings voor ‘n uitdagende paradoks: Hoe behou ons kulturele identiteit terwyl ons kinders voorberei vir ‘n globaliserende wêreld? Die antwoord op hierdie vraag is kompleks, maar innoverende skole soos Gimnasium Pretoria bied ‘n blik op ‘n toekoms waarin kultuur en identiteit nie net bewaar word nie, maar floreer in die moderne onderwyslandskap.

Die belangrikheid van kulturele verbondenheid en die bewaring van taal en kulturele identiteit kan nie onderskat word nie. In die hart van ons wese lê ‘n diep verbintenis met ons herkoms, ‘n band wat ons vorm en rig. Dit is hierdie verbintenis wat Gimnasium Pretoria as ononderhandelbaar tot hul onderwysfilosofie beskou. Deur ‘n unieke benadering wat die plaaslike met die globale verweef, streef hierdie skool daarna om ‘n omgewing te skep waarin kinders nie net akademies uitblink nie, maar ook ‘n sterk sin van kulturele selfvertroue ontwikkel.

In die skadu van globalisering, waar die wêreld kleiner voel en kulturele grense vervaag, is die behoud van taal en kulturele identiteit ‘n kritieke stryd. Hierdie stryd is nie net ‘n stryd teen die verlies van tradisies en gebruike nie, maar ook ‘n stryd vir die behoud van ‘n rykdom aan diversiteit (in die ware sin van die woord) wat ons wêreld vorm. Gimnasium Pretoria se benadering tot onderwys weerspieël ‘n diepe begrip van hierdie stryd. Deur ‘n kurrikulum te ontwikkel en implementeer wat ryk is aan ons gemeenskap se kultuur, geskiedenis en taal, bied hulle ‘n Leerervaring wat plaaslik geanker is, maar ook met die globale verbind.

Die strategieë wat Gimnasium Pretoria en soortgelyke skole kan inspan om kinders plaaslik te anker terwyl hulle voorberei word op globale mededingendheid, is ‘n fyn balanseringsoefening. Aan die een kant word groot klem gelê op die onderwys van die Afrikaanse taal en die viering van Afrikaner kultuur, wat kinders in staat stel om ‘n diep verbintenis met hul erfenis te ontwikkel. Aan die ander kant word wêreldklas onderrig en leerervarings ontwerp wat kinders toerus met die vaardighede wat nodig is om suksesvol te wees in ‘n wêreldwye konteks. Deur die gebruik van tegnologie, innovasie in onderrigmetodes en ‘n fokus op toekomsvaardighede ontwikkeling, word kinders bemagtig om oor grense heen te dink en op te tree.

Die impak van globalisering op kulturele identiteit is ‘n tweesnydende swaard. Terwyl dit geleenthede vir interkulturele uitwisseling en samewerking bied, kan dit ook lei tot die afwatering van kultuur en tradisie. Onderwysinstellings speel ‘n sleutelrol in hierdie komplekse landskap. Deur ‘n kurrikulum te skep wat beide die globale en die plaaslike vier, kan skole soos Gimnasium Pretoria help om ‘n geslag voor te berei wat beide geanker is in hul eie kultuur  en geloof en toegerus is om ‘n positiewe bydrae tot die samelewing te lewer.

Die balans tussen die behoud van kulturele erfenis en die voorbereiding van kinders vir ‘n globaliserende wêreld vereis ‘n innoverende benadering tot onderwys. Dit is ‘n benadering wat erken dat ons kinders se toekoms nie in isolasie gevorm word nie, maar in die rykdom van hul kulturele identiteit. Deur kinders te onderrig oor die waarde van hul eie kultuur terwyl hulle hulle ook blootstelling kry aan die diversiteit van die wêreld, kan ons ‘n toekoms skep waarin kultuur en identiteit nie net oorleef nie, maar floreer.

In die wêreld van vandag, waar die grense tussen die plaaslike en die globale al hoe meer vervaag, is die rol van onderwys in die behoud en bevordering van kulturele identiteit belangriker as ooit. Skole soos Gimnasium Pretoria bied ‘n model vir hoe onderwys nie net ‘n middel tot kennis kan wees nie, maar ook ‘n kragtige instrument vir die bewaring van ons mees kosbare erfenis: ons kultuur en identiteit. Deur die volgende generasie op te voed om hul kulturele wortels te waardeer terwyl hulle hul oë op die horison hou, saai ons die saad vir ‘n toekoms wat ryker is in begrip, lewensinsig, en wedersydese erkenning en respek.

Johan Koekemoer is ‘n Pretorianer, voormalige onderwyser en pa van vyf. Hy beskik oor ‘n Meganiese Ingenieursgraad (2012) en meestersgrade in Wiskundeonderwys (2021) en Besigheidsadministrasie (2023). In 2013 voel Johan hom geroepe tot die onderwys en beywer hom sedertdien om ‘n goeie toekoms vir onderwys in Suid-Afrika te help skep. Hy is tans hoof van Onderrig en Leer by Solidariteit Skoleondersteuningsentrum (SOS).

Voltooi die vorm om die brosjure af te laai

Brochure Form